top of page

GOOOOAAAL!!!!


Mål och syfte.

Alla vet att det är bra att skriva ner dessa och att det faktiskt påverkar dina chanser till ditt önskade resultat.

Men, ändå är det så få som faktiskt gör det. Känner du igen dig?

Kanske har du satt ett mål i början av ett projekt, eller som start för dina sociala kanaler? (För läääänge sen…)

Kanske har du allt i huvudet och tycker att det räcker?

Kanske har du skrivit ner dina mål men du tittar sällan tillbaka för att se om de fortfarande är aktuella?

färgpennor på rad

Visste du att av alla företagare så är det endast 10% som faktiskt aktivt arbetar med sina mål och gör de till en naturlig del av verksamheten?

Tillhör du de övriga 90% så vill jag hjälpa dig idag!

Jag fokuserar på hur du kan utveckla dina sociala kanaler, men själva formatet går naturligtvis att tillämpa på alla delar i livet.

Plocka fram papper och penna och häng med!

 

4 avgörande steg i hur du sätter mål som hjälper dig framåt:

Ditt nuläge

Ja, det är dags att lägga korten på bordet och vara helt ärlig, skönmåla ingenting.

  • Hur går det just nu för företaget på sociala kanaler?

  • Hur ser engagemanget ut? Både från dig och dina följare?

  • Är du/ni kontinuerliga med inläggen?

  • Hur mycket tid i veckan lägger du ner på kanalerna?

  • Vilka är dina resultat?

  • Har du koll på ROI (return of investment) och får in pengar på era annonser, eller känns det mer som att slänga pengarna i sjön?

  • Hur ser det ut för dina konkurrenter? Sticker du ut i bruset?

Skriv ner dessa svar så ärligt du kan.

 

Nästkommande år

Vi tänker oss ett år framåt, hur vill du se tillbaka på året som har varit?

  • Var vill du vara?

  • Vad klarade du av?

  • Vilka resultat fick du?

  • Hur har ditt/följarnas engagemang sett ut?

  • Testade ni nya grepp och i så fall vad?

  • Vad är du mest stolt över?

Här vill jag att du tänker i positiva ordalag. Inget fokus på vad som eventuellt inte har funkat, utan vänd på det hela och peka på vad som funkat och hur ditt resultat kommer att se ut.

När du är klar så ringar du in de 2–3 viktigaste punkterna.

De är dina huvudmål.

 

Varför?

Varför vill du uppnå dessa mål? Återigen vill jag att du är helt ärlig med dig själv.

sand strand

Vad är<