top of page

Är du villig att bygga varumärket online?

Det kostar ingenting att bygga varumärket online.


Aldrig någonsin har det varit så enkelt och gratis att skapa ett företag, marknadsföra sig och få kunder, som nu.

 

Varför gör då inte alla det?

 

  • Varför registrerar inte alla ett bolag och kommer igång?

  • Varför startar inte alla ett konto på sociala kanaler och börjar bygga igenkänning?

  • Varför är det så många som ger upp efter ett år, eller kortare?

 

Jag tror att dessa hänger ihop.

Att alla har möjligheten och att många snabbt ger upp.

 

Vi behöver inte scrolla länge i flödena för att se hur ”alla” lyckas.

De tjänar miljoner, i stort sett helt passivt och sitter på en strand under ett parasoll.

 

Och en del gör det.

En del har faktiskt skapat sig den vardagen. Dock inte utan att behöva lägga ner arbetet som krävs.

 

Men väldigt många är inte där. Än. Eller någonsin.

 

Så, vad skiljer dessa människor åt?

Häng med på min spekulerande lista:

 

Det finns inget som heter passivt arbete.

Det enda passiva jag kan tänka mig är typ aktier och fastigheter, men även där behöver man göra ibland.

Men en kurs online, en digital produkt eller dropshipping kräver tid.

Och med personer på sociala kanaler som hävdar motsatsen skapar tvivel och naggande självförtroende hos andra, och därmed ger de upp i förtid.


Do the work! (Ingen annan gör det åt dig.)


 

Framgång sker inte plötsligt över en natt.

Även om det är lockande att tro på det fenomenet.

De stora kreatörskontona som du följer har också börjat med noll följare, noll inlägg och (antagligen) en viss osäkerhet.


Genom att de GÖR, både långsiktigt och regelbundet, så växer de. Inget konstigt med det.

Det kan ligga år med spenderad tid bakom deras framgång.


DET är vad som gör att de sticker ut.

 


Bilden är polerad.

Vi vet det här.

Ingen av oss lägger ut bilder på smutstvätten, barn som skriker liggandes på golvet eller alla slöa kvällar i soffan framför Netflix.




Palmer
Digital nomad under palmerna eller hemma vid köksbordet?

Även om våra polerade bilder inte nödvändigtvis visar en strand på Bahamas, så är de likväl utvalda för att bygga bilden av oss utåt sett.


Det här gäller en klar majoritet av bilderna online.


 



Viljan att fortsätta är större än känslan att vara pinsam.

Japp, många av oss tycker det känns genant att plötsligt ta plats online.

”Tänk om grannen ser det här...?”

Din vilja att vilja lyckas måste vara starkare än så.


Du måste vara beredd på att känna dig dum, för sent ute, oteknisk, för gammal eller vad som helst.

Andras eventuella åsikter ger ingen mat på bordet.


Om du har bestämt dig. På riktigt bestämt dig.

Då finns det inte utrymme för att låta den lilla rösten tala dig ur drömmen.


 

De samarbetar med andra.

Genom att samarbeta med andra tar du dig fram snabbare. Det gäller offline såväl som online.

Det kan vara att skapa inlägg tillsammans med någon, bjuda in gästföreläsare till ditt event, bjuda in sig själv som gäst till poddar eller skapa gemensamma erbjudanden.


Efter att ha pratat med ett flertal stora konton på Instagram så är den här punkten den absoluta nyckeln.

De skapar en win-win-situation som lockar andra och ger stora ringar på vattnet.


Vänta inte på att bli tillfrågad, ta första steget du!



 

Du har alla möjligheter att bygga ditt varumärke online.


Frågan är bara, vad är du villig att göra?

bottom of page