top of page

Är du redo för tillväxt på riktigt?


Innan du satsar på tillväxt och sälj, är du redo att ge upp delar av ditt gamla JAG?


Många företagare, nya som erfarna, vill växa och få mängder av kunder.

Självklart kan tyckas, men hur enkelt är det egentligen?


När du tog steget som företagare, tog du också steget bort från flocken.

De allra flesta i samhället arbetar med en anställning, vilket både är naturligt och nödvändigt.

Endast en liten del har viljan att skapa sin egen vardag och framtid.


Men även när steget är taget och man tänker att man är redo att bygga företaget, är det många mentala hinder kvar.


Vilka delar är du redo att omvärdera och förändra?



Personer kring dig kommer inte att vara så exalterade över ditt livsval, som du själv är.


Du klev bort från flocken och människor omkring dig kan uppleva det hotfullt och okänt.

Du kanske har läst om Crab Mentality?

Om ett gäng krabbor fångas i en hink och en av krabborna försöker att klättra ur, så blir den snabbt neddragen igen av övriga krabbor. Ett beteende för att behålla gruppens likriktning.

Kan jämföras med Jantelagen eller Tall poppy syndrome.




Du behöver ändra mindset och vara öppen för ett skifte i din bekvämlighet.


Om vi inte ser dig, så köper vi inte av dig. Du behöver kliva fram, ta plats och synas både online och IRL. Och du behöver se det som en naturlig del av företagande och livet som entreprenör.

Tips är att ta det steg för steg. Börja med att dela ett foto av dig för att successivt kliva fram i flödet.




Du behöver tro till hundra procent på dina erbjudanden, annars behöver du justera något.


Till en början har du ingen annan än dig själv i din ringhörna, du behöver bli din mest hängivna hejarklacksledare. Känner du tveksamheter kring det du säljer – justera, ändra eller skapa nytt.

Passionen du vill att vi ska känna över dina erbjudanden, startar hos dig själv.




Du kommer att göra obekväma och läskiga saker och detta behöver bli en naturlig del av ditt liv.


Att tänka att du endast kan fortsätta göra de saker som känns bra och trygga, gör att du snabbt hamnar efter. Obekvämlighet och entreprenörskap går hand i hand.

Ditt obekväma kan vara någon annans bekväma och tvärtom. Jämför dig inte med andra utan endast med dig själv igår.




Du behöver se alla inbyggda Nej som en utmaning du behöver pröva på.


Vill du posta fem dagar i veckan för att bygga upp närvaro, kännedom och efterfrågan på sociala kanaler? Nej? Okej, då är det vad du behöver göra.

Vill Du sända live varje torsdag? Nej? Okej, planera in de nästkommande torsdagarna för just detta.

Vill du gå på en nätverksträff och prata med minst fem nya personer? Nej? Okej, googla runt efter nätverksträffar och anmäl dig idag.




Du har inte en unik idé och kan lätt börja övertala dig själv om att marknaden är mättad.


Du behöver se att fler aktörer därute innebär att en efterfrågan finns, och det är bra. Nu är nästa steg att hitta vad som differentierar dig från resten.

Det kan vara hur du är som person, hur du pratar om dina erbjudanden, hur du syns i flödet.

Det som är du och som gör att vi väljer just dig.



 


När personer börjar arbeta med mig i mitt premiumprogram, så ställer jag alltid frågan; hur villig är du att utmanas?


Vi alla har så många inbyggda hinder i oss, som stoppar oss själva från att växa, utvecklas och bli den där personen vi drömmer om att vara.

Ju snabbare vi är medvetna om dessa, desto fortare kan vi komma igång.



När du är redo att kliva till nästa nivå, finns jag här för dig.


/Jennie

bottom of page