top of page

Är ditt företag relevant?


Det är ett ord som man återkommer till gång på gång inom digitala medier. Ett ord som både facebook och Google verkar ha gjort till Sitt Ord, sitt mantra. Med all rätt, skulle jag vilja tillägga.

Relevans.

När du har en hemsida som du hela tiden förfinar så är det Relevans du ska tänka på. När du lägger upp ett nytt inlägg för dina följare, så är det samma sak, det är Relevans som gäller. Eller om du tänker dig på andra sidan som kund eller läsare, du googlar efter t.ex. ett par snygga röda skor (som egentligen är lite för dyra men som du såg på stan häromveckan), då är det Relevans som gör att du kan hitta det du söker.

För till vilken nytta är det om det i sökresultatet kommer upp en snygg stol eller senaste Pixar-filmen istället? Ingen, eller hur. Det skulle antagligen till och med orsaka lite irritation eller frustration.

Så vad ska du göra?

Jo, när du skapar din hemsida eller ett bra innehåll på dina sociala kanaler, fundera ett par varv extra på om det är relevant för de du vill nå. Ger det ett mervärde för läsaren eller kunden?

Gav det här inlägget det?

Det är naturligtvis svårt att veta, men det räcker en bra bit om du själv är intresserad av vad du har att säga. Om du själv tycker att det är intressant.

Börja där.

bottom of page